More

    Over 1,1 millioner unike brukere besøkte Hooked i 2017

    Hooked sine besøkstall for 2017 slår alle rekorder. Til sammen leste over 1,1 millioner mennesker våre artikler i året som nå er over.

    Av: Endre Hopland

    Da Hooked først så dagens lys tilbake i 2011, var det 88 000 unike brukere som var innom sidene. Dette tallet vokste dramatisk til 488 000 året etter. I 2013 hadde vi 629 000 besøk og i 2014 var tallet oppe i 698 000. Et nytt dramatisk byks skjedde i 2015, da besøkstallene steg til 879 000, og i 2016 snuste vi for føste gang på millionen. Totalen for året endte likevel rett under, nærmere bestemt på 963 000 unike besøkende.

    Les også: I løpet av to måneder er det tatt 7 svartskater på stang utenfor Trondheim

    I 2017 stod altså nye rekorder for fall, og når året nå skal oppsummeres kan vi konstatere at millionen er passert og vel så det. Hele en 1,113 millioner unike IP-adresser har besøkt Hooked-plattformen i løpet av 2017. For en norsk nisjeavis er dette fantastiske tall.

    – Vi er i ekstase, og slike besøkstall befester utvilsomt vår posisjon som det ledende fiskemediet i Norge. En stor takk til alle tipsere, frilansere og ikke minst fiskere og lesere der ute. Uten dere er vi ingenting, sier Hooked-gründer og daglig leder, Bernt Nor.

    Fisking er populært året rundt, men det er ingen som helst tvil om at folk flest finner frem fiskeutstyret i de varmeste månedene. Det er også på denne tiden det leses desidert mest om fisk. Juli har alltid vært den måneden med mest trafikk på Hooked-plattformen, og juli 2017 var ikke noe unntak.

    Les også: Fangsten til Hans-Petter er en taggknurr, og den er ekstremt sjelden

    I 2016 satte vi en julirekord vi trodde ville bli omtrent umulig å slå. Hele 176 000 unike besøkende var innom sidene våre i løpet av de 31 julidagene. I 2017 ble dette tallet knust. Smått utrolige 211 000 unike brukere leste sakene våre i juli 2017. Dette er naturlig nok all time high for Hooked, og juli ble også den femte måneden på rad med rekordtall.

    Det er verdt å merke seg at vi også hadde en voldsom trafikkøkning i mai og juni, to andre måneder som tradisjonelt sett er veldig gode. I mai besøkte 141 000 unike brukere sidene våre, mens 146 000 unike var innom i juni.

    At fisking er populært i fiskemiljøet er ikke så rart, men også vanlige dødelige som ikke har boden full av stenger og pilker er tydeligvis svak for gode fiskehistorier. Sommeren 2017 var det helt ekstremt, og i fjor sommer alene hadde Hooked hele 53 eksterne medieoppslag.

    Les også: Denne kjempelysingen fra Smøla er større enn verdensrekorden

    Fantastiske syv av Hooked sine saker fra juni, juli og august ble plukket opp av VG, mens Sol tok fem av sakene våre. Andre store nyhetsmedier som NRK, TV2Dagbladet, Nettavisen og  ABC Nyheter har også ved flere anledninger laget saker med bakgrunn i vårt arbeid i sommer.

    Mandag 12. mai 2014 plukket BergensavisenBergens Tidende, Nettavisen og NRK opp Hooked-saken om Kim Rasmussens den gang helt unike nordlig tangbrosme-fangst. Dette var den første av våre saker som fikk opmmerksomhet i eksterne medier. Siden den gang har det bare gått en vei, og i oktober 2017 passerte vi 500 eksterne medieoppslag. Disse er fordelt på til sammen 141 forskjellige saker som omhandler alt fra ekstreme sjeldenheter som slirefisk og auxid, til enorme eksemplarer av helt vanlige fisker som torsk og ørret.

    Les også: Kjell satte ny Norgesrekord med denne kjempen fra Nord-Trøndelag

    De siste fire årene har Hooked hatt saker på trykk i de fleste av landets lokalaviser, i tillegg til en lang rekke oppslag i rikssdekkende medier som NRK, TV2, VG, Dagbladet, Aftenposten, Nettavisen og Sol. Også svenske, danske og islandske nettaviser har gjort oppslag av vårt stoff.

    – Vi har jo alltid visst at mange er opptatt av fisking og generelt friluftsliv, og det ble raskt klart for oss at særlig store og spesielle fangster er noe folk ønsker å lese om også utenfor de hardeste fiskemiljøene. I løpet av få år har Hooked blitt norske mediers hoffleverandør på fiskestoff, og det er vi stolte av, sier Nor.

    Les også: I fjor sommer vaket storfisken for langt unna. Så la isen seg…

    Også i sosiale medier opplever vi en voldsom vekst. Hooked har i dag i overkant av 25 800 følgere på Facebook og den relativt nystarede Instagram-profilen vår har passert 3800 følgere. I tillegg abonnerer i overkant av 5300 personer på YouTube-kanalen vår, som i skrivende stund har over 1,1 millioner avspillinger.

    – Vi skal fortsette jobben med å spre små og store fiskenyheter også i 2018. Vi begynner også å finne en form innen jakt, og et spennende team av skribenter er på vei inn. Både nye konsepter og videreutvikling av allerede eksisterende er på arbeidsbenken, og vi gleder oss stort til fortsettelsen, sier Bernt Nor.

    Hookedhttps://www.hooked.no
    Vi liker å fiske og ønsker å gjøre det enklere, morsommere og mer lærerikt å bedrive denne fantastiske hobbyen.

    Latest articles

    Related articles