More

    Aldri har fisking vært mer populært på nett

    HOOKED sportsfiskenettverk befester med dette sin posisjon som Norges største onlinemedie for fritids- og sportsfiskere sier daglig leder Bernt Nor.

     

    HOOKED (www.HOOKED.no og www.Fiskersiden.no) når stadig ut til flere fiskeinteresserte mennesker i fra nord til sør viser den ferske målingen. 79.592 unike besøkende ble fasiten i juni, en oppgang på 11,84% fra samme tid i fjor.

     

    Foto: Illustrasjon HOOKED


    Den digitale alderen har nådd elvebredden

    Med en sterk posisjon også i sosiale medier når HOOKED fiskere når som helst, hvor som helst. På Facebook følger over 10.000 mennesker oss og mottar siste nytt i sommerfeiren forteller Nor.

     

    Det er en myte at fiskeinteresserte mennesker kun er gamle menn i tweed som bruker fisking som en unnskyldning for å slippe unna kona. 

    Fisking er en folkeaktivitet!

    Tall fra SSB og Norges Jeger- og Fiskerforbund viser at én av to voksne personer tar i et fiskeredskap én gang pr år.

    • 54% av den voksne befolkningen fisker en eller flere ganger pr år (over 80% av barn mellom 11-16 år)
    • Ca 500.000 fisker mer enn 10 ganger pr år
    • Kjønnsfordelingen (gutter/jenter) er 65/35 blant alle som fisker

    Kilde: NJFF

     

    Fra nedgang i trykk til oppgang på nett & mobil

    Mens de trykte mediene opplever opplagssvikt og har hatt en negativ trend de siste årene, er onlinemediene sterkere en noensinne. 

    Trykte medier – opplagstall / mnd

      Eier 2009 2010 2011 Endring
    Alt Om Fiske Egmont Hjemmet Mortensen 17 574 16 430 15 758 -4,09
    Villmarksliv Egmont Hjemmet Mortensen 37 523 36 018 36 644 +1,74
    Jakt & Fiske Norges Jeger- og Fiskerforbund 89 002 90 943 90 752 -0,21

     

    Online – unike besøkende / mnd

          2011 2012 Endring
    HOOKED  (HOOKED.no + Fiskersiden.no)   71 165 79 592 +11,84

     

    Større satsning

    Og mer interessant stoff skal det bli lover Nor.

    – Vi er i ferd med å omstrukturere ressursene og i det ligger det blant annet en mer omfattende og tydelig redaksjonell profil. Utover høsten vil det bli enkelte endringer som vil hjelpe oss å lage et enda bedre medie.

    Nesten 2 av 3 nordmenn er på nett hver eneste dag, og med de senere års enorme vekst i bruk av smarttelefoner og nettbrett må vi bare sørge for å tilpasse oss leserens bruksmønster avslutter Nor.

     

    Hookedhttps://www.hooked.no
    Vi liker å fiske og ønsker å gjøre det enklere, morsommere og mer lærerikt å bedrive denne fantastiske hobbyen.

    Latest articles

    Related articles