Camp Villmark 2016 – slik var det

Sånn – da var messa over. Hvordan gikk det egentlig?

20 000+ og opp 14 prosent, sier arrangøren. Ofte en indikasjon på messens «suksess». Og tildels må jeg være enig i det, det er mye som er bra med Camp Villmark – absolutt. Satsing på bredt friluftsliv gir nye besøkende som kanskje ikke er i menigheten. Rovfiskakvariet er fantastisk, den skaper en scene for masse,  både show og interaksjon. Butikkene selger utstyr og får belønning for en enorm jobb det er å forberede, drifte og rigge en slik messe med tusenvis av varelinjer og masse folk involvert.

Vi lanserte Hooked+ og var spent på mottakelsen. Den var veldig god! Mange medlemmer og tilbakemeldinger, samt gode forslag vi tar med oss i utviklingen. Sveletakka på vår stand fikk kjørt seg, mange reagerte på avanseringa fra tidligere messers vafler nå er omgjort til sveler – men det ble nærmest unisont opplest og vedtatt at dette var til det bedre. Om mulig!

Med et team av Endre, Kristian, Tonje og Bernt, stod vi for svelesteking, ansiktsmaling, barnefiske, rekruttering, foredrag og mye fiskefjas i løpet av messens fire dager. Lørdagen toppet det hele med nærmere 10 000 besøkende, og søndagen respektable 5000+. Totalt litt over 20 000 besøkende.



Hva kan vi, arrangøren og alle andre som har stand gjøre neste år? Jo hvis målet er en aktivitetsfestival, må det sannelig jobbes 🙂 Dette var slette saker! Klatrevegg, padledam, skytesimulator, litt ansiktsmaling (Hooked) og barnefiske for de minste (Hooked). Jeg ser at arrangøren viser til litt flere på nettsidene, men eventyrstund og foredrag er ikke en aktivitet. Det bør være MYE, MYE mer interaksjon mellom messe og publikum. Jeg forstår at man også skal tjene penger, men jeg mener at dette tjener man på. Også for fremtidig messe, når praten hjemme, på café og sosiale medier går utover det man faktisk kjøpte og heller går på hva man GJORDE og OPPLEVDE.

Men dette går veien! Vi mennesker er skrudd sammen på en måte om å aldri bli helt fornøyd, jakte på noe mer. I ordboka kan det forveksles med «utvikling». Sees neste år, og da skal vi rocke hele showet!

Annonse

– Bernt