More

    – Blenda-vasking av laksenæringen

     

    Den pågående reklamekampanjen som vi skrev om i desember vekker ikke uventet reaksjoner fra sportsfiske-Norge.

    Vegard Heggem i fra Aunan Lodge mener det er «Blenda-vasking» av en virksomhet som nettopp har tilbakelagt et annus horribilis for sine største miljøutfordringer til Kampanje.

     

     

    Skjønnmaling

    – Det er ikke tvil om at disse reklamesnuttene er en skjønnmaling av virksomheten, og man får følelsen av at det hadde vært bedre omdømmebygging å gjøre mer med problemene man sliter med enn å male over med denne typen propaganda sier han.

     

    – Har våre ord i behold

    Oppdrettsnæringen eksporterer laks for rundt 30 milliarder kroner årlig, men har slitt med et frynsete omdømme – nettopp på grunn av de miljømessige utfordringene. Kommunikasjonsdirektør Are Kvistad i FHL mener likevel de kan forsvare bruken av begrepet «bærekraftig».

     

    – Vi er kjent med at villaksinteressene ikke ønsker oppdrett langs kysten. Vi mener det er en viktig matproduksjon og en klok måte å produsere mat på.


    Les hele saken på Kampanje.no



     

    Hookedhttps://www.hooked.no
    Vi liker å fiske og ønsker å gjøre det enklere, morsommere og mer lærerikt å bedrive denne fantastiske hobbyen.

    Latest articles

    Related articles